HOME  / ONLINE PRODUCTENNextendum Nieuws / Nieuwsbericht

Wilt u meer uit uw website halen?

28-01-2021 | Veel van uw klanten zullen voor het eerst met uw bedrijf in aanraking komen via de website. Het is dus belangrijk om een goede en blijvende eerste impressie te geven.

Gebruiksvriendelijke website

Bezoekers van een website waarderen een eenvoudige vormgeving, die past bij de huisstijl van de organisatie.

Op een ‘simpele’ website kan de bezoeker sneller vinden wat hij wil. Kortom, de structuur van de website moet makkelijk en overzichtelijk zijn.

Tevens is het verstandig om op elke wervende pagina een Call To Action (CTA) aan te bieden. CTA staat letterlijk voor “oproep tot het uitvoeren van een actie”. Denk bij een CTA bijvoorbeeld aan een bestelbutton, een downloadbutton of een contactformulier waarmee bezoekers eenvoudig informatie aan kunnen vragen.

Wees persoonlijk

Bezoekers vinden het prettig om te weten wie het gezicht is achter de website. Er moet voldoende vertrouwen zijn voordat zij zaken met u willen doen.

Daarom is het verstandig om uzelf en uw eventuele team voor te stellen op de website. Foto’s, video’s en achtergrondinformatie doen het altijd goed bij bezoekers.

Wanneer deze bezoekers contact opnemen via de website moeten zij ook het idee krijgen dat zij persoonlijk met iemand in gesprek zijn en niet met een robot. Een extra tip: schrijf zoals u zou praten.

Wat levert het de gebruiker op

Vraag uzelf vooral af wat u voor uw klanten kunt betekenen. Welk probleem lost u op? Of op welke manier kan u uw klant van iets voorzien.

Formuleer de teksten op de website zo dat deze altijd gericht zijn op uw klanten. Uw klant wil nou eenmaal snel weten of hij door u geholpen kan worden in zijn behoefte.

SEO

Een belangrijke manier om gevonden te worden tussen alle andere websites op het internet is door teksten te schrijven die makkelijk te vinden zijn door zoekmachines.

Zo indexeert Google, de grootste zoekmachine van de wereld, door teksten te scrapen. Dit betekent dat er gezocht wordt op relevante keywords/trefwoorden.

Probeer – voordat u de teksten voor uw website gaat schrijven – alle trefwoorden op te schrijven die relevant zijn voor uw branche/beroep/organisatie. Probeer deze trefwoorden te verwerken op de volgende plekken in een webtekst: in de titel van de webpagina, in eventuele subtitels, in de eerste 25 woorden van de tekst en in de laatste 25 woorden van de tekst.

Leads genereren

Hierboven schreven wij al over het aanbieden van een Call To Action (CTA) op elke wervende pagina. Denk hierbij ook na over het uitruilen van informatie. Vraag of bezoekers hun e-mailadres achter willen laten in ruil voor een checklist, onderzoeksrapport of andere relevante informatie voor uw bezoeker. Voor beide partijen is dit een win-winsituatie.

Mobiele website

Uit onderzoek komt naar voren dat anno 2021 het merendeel van de mensen websites bezoekt middels hun smartphone. Als je website niet mobiel-vriendelijk is, raakt u mogelijk veel bezoekers kwijt.

Een groot voordeel is ook dat websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiele telefoons door Google voorrang krijgen in de zoekresultaten.

Contact

Meer weten over hoe je je website kunt verbeteren? Neem dan contact op met de afdeling marketing & communicatie van Extendum.

A. (Annemijn) de Leeuw
office medewerker
coördinator communicatie

088 55 123 00
a.deleeuw@extendum.nl

M. (Marcel) Bosma
grafisch ontwerper

088 55 123 00
m.bosma@extendum.nl

iOS touchscreen gebruikers: Voor delen 2 keer tikken